מנדלבליט תוקף: "צייצנים לא מזיזים לי את קצה הציפורן"

איתי גדסי No Comments on מנדלבליט תוקף: "צייצנים לא מזיזים לי את קצה הציפורן"

היועמ"ש מנדלבליט בוועדת החוקה: "אני לא מתכוון להתפרק מחובתי להגיע לאמת. צייצנים למיניהם לא מזיזים לי את קצה הציפורן"

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט צילום: תומר נוברג, פלאש 90
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט סקר בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, את הפעילות סביב חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אני ער לניסיון לעשות "דה-לגיטימציה" למוסד של עד המדינה", אמר מנדלבליט, "לצערי, לעיתים הדבר נעשה מתוך מטרות פוליטיות. זהו גם חלק מקמפיין רחב יותר, שמכוון נגד רשויות אכיפת החוק והתביעה הכללית, על רקע חקירות מתנהלות. אני דוחה בכל תוקף את הטענות המועלות במסגרת הקמפיין הזה, כאילו גורם כלשהו או חלילה אפילו מערכת אכיפת החוק בכללותה, עוסקים ב"רדיפה" של אנשים. כל ניסיונות ה"דה-לגיטימציה" לכלי החיוני של עד המדינה, הם ניסיונות למנוע הגעה לחקר האמת".

עוד אמר מנדלבליט, "יש צוותי חקירה העובדים כל הזמן והתיקים בשלב מתקדם מאוד אך יש עוד הרבה עבודה. לכל אלו שקוראים להגיש כתב אישום עוד לפני שהחקירה הסתיימה, ויש רבים כאלה, אני אומר – חכו לכם. מדינת ישראל היא מדינה של שלטון חוק, בה החלטות מתקבלות על פי הראיות ועל פי הדין בלבד. גם לחשודים יש זכויות. אני לא מתכוון להתפרק מחובתי להגיע לחקר האמת בגלל צייצנים, או מפגינים, או מתלהמים אחרים. הם לא מזיזים לי את קצה הציפורן. המקצועיות היא מעל לכל. ולאלו שטוענים כי החקירות הן מוטות, או מופרכות, או הזויות, או מהוות "רדיפה" של אנשים, אני אומר – היזהרו בדבריכם. מערכת אכיפת החוק, על הגופים המרכיבים אותה, היא מערכת מקצועית וישרה. אנחנו לא מסמנים אף אחד, ולא רודפים אף אחד. האינטרס היחיד שעומד לנגד עינינו הוא שלטון החוק במדינת ישראל. אין לנו משהו אחר".

לדבריו: "מאבק בתופעות השחיתות למיניהן הוא קריטי לקיום החברה הישראלית. אנו לא נרתעים מלטפל בתופעות שחיתות, ככל שמתגלות, ולא נירתע גם בעתיד. לפעמים נדמה שמערכת אכיפת החוק עומדת לבדה חשופה במאבק הזה, וסופגת ביקורת ואפילו השמצות כאלה ואחרות משני הכיוונים. זה לא יזיז אותנו מן הדרך. רעשים למיניהם לא השפיעו, לא משפיעים, ולא ישפיעו עלינו".

בהתייחסו לתחום החקיקה אמר כי "יש תחושה של ניסיונות של הכנסת להשתמש בחקיקה להחלשת מערכת אכיפת החוק. יש לנו משטרה אחת פרקליטות אחת בימ"ש עליון אחד וחשוב לשמור עלינו כי חלק מהלגיטימציה מגיע דרככם. הכי מדאיג אותי הוא הניסיון להגביל את כוחה וסמכותה של המשטרה. חוק ההמלצות לפחות בצורתו הנוכחית, ההצעה להגבלת משך החקירה, כל אלו באיצטלה של זכויות חשודים יכולים להביא להחלשת גופי אכיפת החוק. זכויות חשודים ונאשמים יקרות וראויות להגנה. הזכות לשם טוב ומניעת מעצר שווא הן מהחשובות ביותר אך אנחנו צריכים לעבוד יחד כדי לחזק את שלטון החוק ולא להחליש אותו".



0 תגובות